.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازخوانی ارزش های دفاع مقدس
علی شکی
بازخوانی ارزش های دفاع مقدس

شمال نیوز: درشهریور 1359 رژیم بعثی عراق جنگی تمام عیار را علیه ایران آغازکرد و با بمباران هوایی شهرها رسما  جنگی تمم عیار را شروع کرد .

 

ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت.

 

 تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

 

علیرغم کارشکنی‌های بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند. 

 

پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه و دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را برای همیشه مستحکم نمود.

 

 شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبردبود. خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتند . چرا که ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار است. 

 

یکی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی است. رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی ورزیدند که شیفته آن بودند. 

 

شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.طوری که درهر شهری شهید  زیادتر می آوردند  اعزام  به جبهه ما بیشتر  می شد.

 

از نمونه های بزرگواری رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس، خودداری از بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی عراق بود. خلبانان و نیروهای توپ خانه می توانستند مناطق مسکونی را به عنوان مقابله به مثل ناامن سازند و دشمن را با مشکلی جدی رو به رو کنند، ولی پایبندی آنان به ارزش های اخلاقی و اسلامی، سبب شد تا ازاین شیوه استفاده نکنند.

 

از ارزش هایی که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به آن عمل می نمودند ، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر فریبنده آن است. رزمندگان اسلام در دوران نوجوانی و جوانی و بروز خواسته های بی شمار مادی، به همه لذت های دل فریب دنیا پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از میهن و نظام اسلامی را برتر دیدند. بی گمان، بدون دل بریدن از دنیا و دل بستن به آخرت، رزمندگان هیچ گاه توفیق آفرینش حماسه های سترگ و ماندگار دفاع مقدس را نمی یافتند.

 

یکی از آثار و پیامد های دفاع مقدس که موجب ماندگاری نظام مقدس اسلامی مان شده است، ولایت پذیری و زنده نگه داشتن فرهنگ و گرامی داشتن یاد شهداء و دوران دفاع مقدس است.

 

اکنون نهال انقلاب اسلامی تبدیل به درختی تنومد شده است و در دنیا آثار خودش را نشان می دهد، و دشمن این موضوع را خوب فهمیده است و به همین جهت تمام تلاشش را می کند تا با برهم زدن آرامش و نظم در جامعه به اهداف شوم خود برسد اما نیروهای انقلابی با حضور و هوشمندی خود در عرصه های مختلف به ویژه در دانشگاه ها و ایجاد همبستگی و اطاعت  از مقام معظم رهبری  وعمل  به وصیتنامه  امام خمینی ( ره )  وبا حفظ وحدت  ، مانند همایش باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی جواب دندان شکنی به دشمنان دادند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.